Co Twój stolec mówi o twoim zdrowiu. To może wydawać się żartem, ale możesz się wiele nauczyć o swoim zdrowiu z codziennych zajęć.

W tym poście podam ci pełny wynik z tego, co jest, a co nie jest dobrym stolcem.

Czy Twój lekarz kiedykolwiek zapytał Cię o Twój stolec?

Nie sądzę, że tak nie jest.

Czy rodzice powiedzieli Ci, czego szukać?

Hipokrates mówi, że wszystkie choroby zaczynają się w jelitach.

Chcielibyśmy więc mieć pewność, że to, co wychodzi z jelita, wygląda dobrze.

Są trzy główne rzeczy, których należy szukać:

  1. Częstotliwość
  2. Forma
  3. Kolor

Co Twój stolec mówi o Tobie?

Najlepsze ruchy jelit #1. Częstotliwość.

Najlepiej jest się wypróżniać co najmniej raz dziennie.

Powinieneś czuć jelita opróżnione, a nie tylko częściowo wypróżnione.

Niektórzy ludzie wypróżniają się 2-3 razy dziennie i jest to idealne rozwiązanie. Może to być spowodowane szybszym metabolizmem, dobrymi bakteriami lub ilością spożywanej żywności. Jeśli macie biegunkę więcej niż 3 razy dziennie, wkraczacie w świat biegunki, którym zajmę się w następnej kolejności. Niektórzy powiedzą, że jeśli wypróżniasz się co kilka dni, to jest w porządku, ale ja się z tym nie zgadzam. Jest to jeden z największych sposobów eliminowania toksyn, kwasów i innych substancji, więc najlepiej robić to codziennie.

Najlepsze ruchy jelit #2. Forma.

Jest to ważne i nie mówi się o tym często. Chcemy mieć pewność, że nasze stolce są dobrze uformowane. Dzięki temu mamy pewność, że strawiliśmy i przyswoiliśmy składniki odżywcze z naszego pożywienia oraz odpowiednio eliminujemy kwasy i toksyny. Wykres Bristola do pomiaru stolca:

  • Typ 1: Oddzielne twarde bryłki, jak małe kuleczki.
  • Typ 2: Kiełbasa, ale wyboista.
  • Typ 3: Jak kiełbasa, ale z pęknięciami na jej powierzchni.
  • Typ 4: Jak kiełbasa lub wąż, gładki i miękki.
  • Typ 5: Miękkie kawałki z przezroczystymi krawędziami.
  • Typ 6: Płynne kawałki o zaciosanych krawędziach.
  • Typ 7: Wodny, bez cząstek stałych. Cała ciecz.

Czy możesz się domyślić, którym chcesz być typem?

Jeśli powiedziałeś 4, masz rację! Chcesz mieć ładny cylindryczny kształt. Pomyśl o długich bananach, które nie rozpadają się podczas płukania. Perfekcyjny stolec z łatwością wychodzi na zewnątrz, pachnie bardziej jak bardzo dojrzały owoc niż coś strasznego.

Lepiej jest być 3 niż 5 lub 6.

Biegunka jest trudniejsza do opanowania i zwykle wynika z trudniejszych do naprawienia problemów. Biegunka może również powodować złe wchłanianie, więc nie otrzymujesz składników odżywczych, których potrzebujesz.

Stolec zbyt luźny?

Jeśli uważasz, że stolec jest miękki, płynny lub zbyt częsty, możesz zrobić kilka rzeczy. Po pierwsze, porozmawiać z lekarzem, aby zobaczyć, co mówi i wykonać kilka badań, jak np. kompleksowa analiza stolca. W międzyczasie, aby wzmocnić swój stolec, spożywaj więcej pokarmu:

  1. Banany
  2. Ryż
  3. Sok jabłkowy
  4. Herbata

Te pokarmy mają właściwości takie jak garbniki, które mogą w rzeczywistości pomóc ujędrnić stolec dla lepszych jelit. Można również spożywać łyżeczkę lub dwie łyżeczki z glinki bentonitowej spożywczej. Pomaga to wiązać i wchłaniać toksyny, a także często ujędrnia luźny stolec. Chcesz również zażywać dobre probiotyki i eliminować drażniące substancje, takie jak gluten, pszenica lub zbyt wiele ziaren, orzechów lub nasion, aż do zagojenia jelita.

Stolec za twardy?

Jeśli stolec jest zbyt twardy, można również porozmawiać z lekarzem o badaniach. Rozważ wykonanie badania tarczycy. Ponadto, dodanie odrobiny magnezu do diety może być bardzo pomocne. Lubię minerały w aerozolu magnezowym lub suplementy magnezowe. Możesz również dodać do swojej diety po prostu pokarmy bogate w magnez. Magnez wciąga wodę do jelita, czyniąc stolec bardziej miękkim i łatwiejszym do usunięcia. Rozluźnia również mięśnie w ścianie jelita, co pomaga w zaparciu.

Można również dodać kilka dobrych probiotyków. Olej z wątroby dorsza i zdrowe tłuszcze również mogą utrzymać jelita w ruchu, a więc możesz nasączyć nasiona szałwii lub jeść orzechy.

Wspaniałe są również gruszki – spożywane dwa razy dziennie sprawią, że jelita będą się ruszać. Joga i masaż brzucha są doskonałymi narzędziami. Kolejną sztuczką, którą możesz spróbować, jest wrzucenie 1 kropli olejku eterycznego z mięty pieprzowej do toalety i usiąść. Pobudzi to jelita i często spowoduje ich ruch.

Najlepsze ruchy jelit #3. Kolor.

No cóż, mówiliśmy o formie, teraz porozmawiajmy o kolorze. Uwierz w to lub nie, kolor ma znaczenie! Chcemy, aby nasze stolce miały ładny średnio- lub ciemnobrązowy kolor. Pomyśl o czekoladzie mlecznej.
Jeśli stolec jest czarny, może to być oznaka krwi w górnym odcinku przewodu pokarmowego.
Jeśli masz żółty lub zielony stolec, może to być od złego wchłaniania tłuszczu lub wątroby lub pęcherzyka żółciowego. Napij się soku z buraka lub zażyj pepsynę lub inne enzymy trawienne, które pomogą Ci rozbić tłuszcz.

Pamiętaj, że jeśli jesz pewne potrawy lub barwniki spożywcze, kolor stolca może się zmienić. Na przykład, jeśli jesz dużo buraków, twoje stolce, mogą nabrać czerwonawego odcienia. A jedzenie dużej ilości zieleniny liściastej, może wyjaśniać dlaczego Twój stolec jest zielony.

Czy pływa czy nie pływa?


I ostatnia rzecz… bo wiem, że to się pojawi w komentarzach, czy powinien unosić się twój stolec? To jest pytanie o milion dolarów i widziałem mieszane opinie od całej rzeszy pracowników służby zdrowia. Niektórzy twierdzą, że pływający jest lepszy i wskazuje na wystarczająco dużo błonnika w diecie. Inni twierdzą, że wskazuje to na złe wchłanianie tłuszczu. Kluczem do tego jest zauważenie, na którym typie najlepiej się czujesz.